fredag morgon

Klockan ringer 05.30. Ställer om den till tio minuter senare - av någon anledning har jag för vana att göra det istället för att trycka på snooze. Stiger upp efter tio minuter. Klär på mig, gör mig i ordning och går ut med hunden(just den här veckan är mamma bortrest så Hanna och jag är hundvakter). Tänker att jag är i god tid. Mitt under promenaden ringer telefonen och ser att det är från jobbet. Kan för mitt liv inte fatta varför de ringer när klockan bara är tio över sex.
- Hej
- Hej??
- Är det med dig jag jobbar idag?
- Joo, eller va ja alltså jag ska jobba i alla fall.
- Okej...
(tystnad)
- Vadådå?
- Men du är ju inte här.
- Nä.
- ....
- Vadå, vad är klockan då?
- Tio över sju.
Konstaterar att jag är en timme på fel, att jag antagligen ställt om klockan till 06.40 och att jag är jävligt trögfattad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback