I ride my bicycle


När jag fick min gröna cykel i födelsedagspresent fick jag höra att jag måste döpa den. Helst ska det ju vara något coolt och solkart namn - som när gamla bilar kallas Bettan, när Benjamin döpte alla små filurer i en särskild tv-reklam(kommer inte ihåg vilken, någon med telefoner i alla fall) och mitt i allt kunde utbrista "Nämen titta där är ju Sven!Kolla på Bertil!". Eller som Hanneles hund Glave kallas Hans, för att han är en solklar Hans.

Nu kom jag inte på något namn då alla "vanliga" inte kändes rätt. Så jag kallade cykeln rätt och slätt för Grönis. Här i dagarna tyckte Julia att den såg ärtig ut - så jag tänkte "Nämen, Ärtan är det ju!"

Men nu funderar jag. Är det kanske en "Ärt" istället för en "Ärta"?


Kommentarer
Postat av: Hanne

HAHA, nämen JA! Bert Ärt!

2010-08-18 @ 22:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback