hello bloggy

igår var det personalfest för personalen på indigo, umbra och jannegården. vi började klockan tre på indigo, där det bjöds på gratis dricka i massor. de hade dessutom köpt 12 familjepizzor från kotipizza till min hungriga mages glädje(det här med alkohol skullle annars ha varit en väldigt risky business..). därpå följde lagindelning och lekar - luftgevärsskytte, spikning, godisätarstafett och halsa öl-cider-vin-skumpa-shotstafett. jag råkade ut för skumpan(men hellre den än att halsa öl!). sen gick vi till äventyrsgolfen och spelade golf. jag suger på golf. med noll hålkänsla och lite promille i blodet så gick det inte så bra. därefter gick vi till dinos för att äta - nachos, pepparstek och kladdkaka. vid kladdkakan var jag så mätt att jag bara fick ner cirka två skedar(och då har jag ändå en extra mage för efterrätter).
vinnarna i tävlingen utropades - lag kim. vet ni vad priset var? en dinos-tisha! hihi. fyndigt. och så bör jag väl nämna att det lag jag var på kom sist. men det var skoj ändå.
efter maten fick jag dock en sådan sjuk huvudvärk att jag måste bege mig hemåt vid elva. det kändes ungefär som migrän ovanför ögonen och spänningshuvudvärk i bakhuvudet. det sög lite att gå, men idag känns det rätt tacksamt.

idag låg jag och myste med benjamin en lång stund innan vi gick upp och åt frukost, varpå jag begav mig ner till stan för att möta hanna på en fika och lite stros på ett relativt tomt höstmariehamn. bokade tid till frisören, köpte mineralvatten. sen gick vi hem till lägenheten för att lyssna på abba, platta håret och hänga. lite girly-time.

så småningom är jag på väg till stallet.
imorgon och på onsdag ska jag jobba lunch på indigo och imorgon kvällspasset på esso. så fixade det sig med jobb för den här veckan också. hyfsat i alla fall.

långt inlägg, jag vet. och rätt plain. men ni kan få se på en bild istället


Kommentarer
Postat av: Hanne

Naw, jag tyckte det var ett mysigt inlägg! Fick jag lite flashbacks från Mariehamn. <3

2009-09-28 @ 20:14:44
Postat av: Julia

Håller med, det var ett fint inlägg. Snygg bild heheheh



Men alltså "hålkänsla"......??????????? HAHA

Postat av: elin

ordvalet var väl utvalt hulio:D

2009-09-29 @ 23:26:53
URL: http://ojenkines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback