tjolahopp

hej 2009.
nyårsafton blev roligare än väntat, med skumpa, lite för mycket rödvin och en källare.olof bar ett varningsband runt halsen hela kvällen efter tolvslaget och gick hukad hela vägen hem, jag höll i andra ändan, halkade och fick ett blåmärke på knät samt en trasig kamera. väl tillbaka i källaren fortsatte firandet, olof fick dricka diverse alkoholhaltiga drycker ur en skål, och sen satte han även en militärhjälm på huvudet. benjamin och jag hade djupa samtal i pannrummet, för gamla tiders skull. alla var glada och någon spillde rödvin på min klänning, men det är OK för den ska ändå kemtvättas.
det roligaste är ju ändå att inte bli särskilt bakfull, som till exempel benisen tenderar att bli, plutten lilla. men jag, jag kan leva ett helt normalt(nästan)liv dagen efter.

en annan kul grej är att jag fick skitmycket pengar från indigo den här lönen. det kändes liksom värt att ha jobbat hela december, vardagar som helger då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback