idag, fredag

idag är det varmt så in i norden och jag längtar till hösten.
imorse när jag vaknade klockan tolv var jag fruktansvärt förbannad eftersom jag hade ställt klockan på nio, för att undvika den värsta hettan och därmed kunna fara till stallet och göra något vettigt med min häst. detta skulle i och för sig ha resulterat i enbart tre timmars sömn, eftersom jag kom hem vid halvsex efter en natt på indigo, men det är ju en värdslig sak plus att man faktiskt kan gå och lägga sig på nytt. stressad och irriterad på att jag inte vaknat(det har börjat hända allt oftare och jag hatar det) körde jag minst sjuttio hela vägen ut till jomala, där jag kom undefund med att det var alldeles för varmt för både hästen och mig. sickan bjöd på glass med chokladsås(frukost), visade ett par gula benlindor som hon köpt. sen for jag hem, lunchade med benjamin(somnade på soffan..)och därefter till stan för att fika med hannele. det var trevligt, som alltid! jag köpte långa remmar som de sålde på rock off(enda rock off grejen för mig i år, remmar måste köpas på alla liknande evenemang) som vi sedan åt under skuggan av ett träd.

imorgon ska jag, benjamin och hannele fara på vikingamarknad, ikväll jobbar jag. har förövrigt fått en lite halvt efterhängsen PlasticoFantastico på halsen, blond och extremt solbränd och pratar grav rikssvenska trots att han egentligen är född och uppvuxen i hammarland. sjutton år i hammarland och tre i stockholm. anledningen är att i stockholm, där kan man ju inte prata åländska. nej, gud förbjude.

Kommentarer
Postat av: Julia

HAHA VA ? tell me more !

Postat av: Julia

HAHA VA ? tell me more !

2008-07-26 @ 17:11:49
URL: http://juliavictoria.blogg.se/
Postat av: tbk

Ted?

2008-07-27 @ 11:50:59
Postat av: elin

will do! vi ses väl på tisdag va?kladdkaka??

2008-07-27 @ 11:51:21
URL: http://ojenkines.blogg.se/
Postat av: elin

vem är du tbk?

2008-07-27 @ 12:19:39
URL: http://ojenkines.blogg.se/
Postat av: tbk

- motsatsen till T's kompis, hehu

2008-07-28 @ 01:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback