Nåsså då

vi måste lyssna på en låt som heter Nåsså då på svenskan häromdagen. vad i helvete.
jag förstår inte riktigt grejen med att läsa om det åländska språket när det är svensk språkhistoria. eller jo, det gör jag. jag är inte dum i huvudet, men jag finner det ytterst onödigt och framförallt jävligt tråkigt.

plus att jag läser en bok,en åländsk en. också till svenskan. Har inte kommit så långt men jag stör mig redan på språket. Visst om man hör det. Men för guds skull, sätt åtminstone ut ändelser på verben i skrift. Sku, kommi, måst. SPY.
och så var det ju det här med friheten att uttrycka sig.
och rättighet till egen åsikt.
det krockar.

jag läser ytterligare en bok. till engelskan. Den är mycket bättre : The Satanic Verses av Salman Rushdie.
Kunde inte låta bli att småle åt lärarens reaktion.
Stora ögon, dra efter andan. (jag tror hon tyckte jag var knäpp)
Har du börjat läsa?
Ja.
Vad tycker du om den då?(kanske hon har dåliga erfarenheter själv av boken)
Tja den är väl rätt intressant.
okeeej.(låter fortfarande förvånad.)

nu kan jag inte byta bok heller.
trots att jag är så knasigt funtad att jag väljer en bok på över femhundra sidor när tiden ändå inte räcker till.
(jag tror inte jag lär mig, någonsin. min lata sida övervinns av den som gillar att läsa)
jag måste skriva en sjuhelsikes bra recension.
prestationsångest, nä vadå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback