bland pannkakor och svartbröd

jag borde egentligen arbeta på projektet om Åländsk identitet. men det är tråkigt. och jag vet inte vad det ska handla om. möjligtvis knåpar jag ihop en liten dikt, men risken är överhängande att den i färdigt format inte handlar om vad den ska handla om, eller ännu värre inte uttrycker min rätta åsikt. det har en tendens att bli så.

det är svårt. jag vet inte exakt vad jag förknippar med åland, bortsett från bonnläppar, ålands pannkaka och svartbröd tillsammans med det extraordinära åländska språket med ord som "inga" "nojsa" "pallra" och så vidare. vi har gått igenom det förr.
just nu är jag rätt negativt inställd till åland. vårvintern som spökar.
det positiva är havet och havsluft. det gillar jag. att andas in havet. låter dravligt, men är alldeles sant. så promenader på åland nära havet är bra.
men jag kan inte basera mitt projekt på det, eller jag kan, men.. ja. nej.

mitt eget språk håller på att fara åt fanders, jag håller på att bli kaffeberoende och just nu vill jag allra helst fortsätta promenera. och fotografera. haha, det är lustigt för jag är jävligt dålig på det plus att min kamera är sönder. men det är kul. och det är huvudsaken!


julia har börjat blogga igen! jag är glad, det är betydligt roligare att läsa vad människor man känner skriver då man kan relatera mycket mer till sig själv , plus att folk i allmänhet tycker om att läsa om sig själva och man vill därmed se ifall man möjligtvis dyker upp i något litet inlägg. för let's face it, vi har alla en egenkär inneboende i vår hjärna.

hejdå.

Kommentarer
Postat av: julia

HE HE.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback