måndag

jag har kommit på vad jag vill "bli när jag blir stor": antropolog. det känns lite som en oupptäckt självklarhet, att jag inte tänkt på det förut. vill säga före jag läste Historikern. dock ska jag inte jaga Dracula, även om fenomenet Dracula + vampyrer är ytterst intressant. (när jag var liten var jag smått besatt av vampyrer(läs: BUFFY och tonårsböcker där huvudpersonen - snygg,populär tjej - blir förälskad i den vackra,mystiska främlingen, den nya killen i skolan, som självfallet visar sig vara en vampyr,MEN en vampyr som inte vill suga människoblod))

trots att jag har för vana att ändra mig jämt och ständigt gällande yrken och sådant, har jag på känn att det här kan bli nåt bra. eller det är något jag önskar studera -kulturer, vilka omfattar de ämnen jag är intresserad av till stor del; religion och historia. hursomhelst, inget jag behöver ta ställning till just nu, men det känns rätt bra att ha det i bakhuvudet ändå, och det är nästan så att jag skulle kunna börja på stört.

fy tusan, det regnar som fan därute. och jag ska till stallet senare, ta in kusarna och rida cirkus två. hade jag tänkt.

nu ska bo och jag se på "how high", bara han är klar.

tjo, jag är ingen ko, here comes the sun(moon) och Dracula+vän


Kommentarer
Postat av: hanna

antorplogvadå?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback