oh, and time moves on like a train

image163

det är en sorts sed att jag alltid hejar på det lag julia inte hejar på, oftast av den orsaken att jag alltid hejar på finland när det gäller hockey och hon sverige. idag måste jag dock leka luleåsupporter, då det var två svenska lag mot varandra. och de vann. kände bara att jag måste få det ur mig. ni vet, man ska inte sitta inne med alltför mycket.
brynässupportrarna igår var det roligaste på hela båda kvällarna, trots sina fula kommentarer mot domaren.(ÖÖH,DOMARN, JAG SKA KNULLA DIN DOTTER SÅ DU LÄR DIG,ÖÖHH!!det är väl inte att heja för kanske) hursomhelst var dessa ålänningar ända in i själen, det hördes tydligt på deras dialekt. ren och skär "sundsboska". med gnälliga,nasala röster kläckte de plötsligt ur sig saker som "åj, käppin gick av"(om en jokeritspelares klubba som av okänd anledning gick av. eller, enligt julli, var gjord i Taiwan) och den makalösa cheeren "PUCKEN Ä RUND,HEJA SUND!". vi vred oss av skratt.
jag skrattade å andra sidan jävligt mycket åt ett sms jag skrev igår, då telefonen inte kunde stava utan skrev smet och poet istället för soft. sms:et skulle enligt telefonen då lytt som följer:
blablabla
skolan är smet/poet


uppenbarligen väldigt lättroad.

Kommentarer
Postat av: julia

:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback